fredag 29 februari 2008

Ångest ----> Panikattack

Knappt sovit en blund ikväll

Sist jag orkade kolla klockan var hon 03.22, känns extra bra när jag har fm skift. Sitter nu och halvsover med rödsprängda ögon. Mina kollegor har redan roat sig åt hur nedgången jag ser ut, råkade gå förbi spegeln när jag skulle ta min morgonskit på jobbets nedstänkta dass. Såg ut som en utnyttjade crackhora, känner mig så oxå.

Laddar sina batteri på nätterna, när dom inte är omladdade mår man katastrof. dessutom är det fest ikväll och jag skulle tro att jag kommer däcka efter 3bärs, om jag ens överlever detta skiftet. Försöker mygla så mycket jag kan men de är svårt i en industri där aktieägare står med piskan över en och vill se resultat.

Hade fruktansvärd ångest igår som övergick i panikattack. Extra mysigt när man känner hjärtat bultar ur bröstkorgen och spyklumpen sakta glider upp i halsen och huvud snurrar sådär mysigt att man får hålla i sig för att inte falla även om man ligger i sängen. Finns inget man kan göra heller, har känt de ett tag men försökt blunda för det med droger och alkohol vilket förmodligen bara gör skiten värre!

Såklart har jag ingen aning om varför, dock har jag ett stort beslut som jag diskutera med föräldrarna angående en ev jobbflytt till Australien. Knappast så att jag flyttar in till stan och fortfarnde kan ta tuben hem till päronen eller be om deras hjälp bara sådär.

Alla säger att jag ska göra vad jag känner för att göra men hur fan vet man om de är rätt eller fel? Skriver jag väl på kontraktet är jag fast där i minst 1år, kommer tjäna väldigt mkt mer pengar men de är något jag redan har mycket. Särskilt med tanke på att jag bor hemma nu, givetvis vill jag inte göra de hela livet

Chefen vill ha ett definitivt svar på Onsdag....What to do ???

Gillar förresten att de blev en liten diskussion ang invandrare i förra inlägget och kraven på dom, kul att någon vågar prata om det iaf. Sverige är så jävla fegt som inte vågar ta ställnig!!!! Undra när landet går under...Kanske är läge att själv bli invandrare ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

För fan, ta dig i kragen!

Anonym sa...

Vad håller dig kvar som sagt?

Anonym sa...

Nu känner jag mig riktigt tjatig, ber om ursäkt för detta, men det ordnar sig när du väl kommit dit! :-)
Dessutom, kontrakt..?! Äsch, om allt skiter sig så är det bara att åka hem, sånt extremt hårt kontrakt kan det väl inte va...? Vad är det värsta som kan hända om du bryter det? Vilket du iofs inte kommer behöva göra, eftersom australien är bäst. :-D
(Om du tvunget ska hem är det väl bara ut och bli biten av en orm eller krokodil så du måste åka hem.. he he..)

Anonym sa...

det går inte publicera med namn, hmmm... ano "nu känner jag mig tjatig" är /tjejen.. he he.. ;-)

Dr Cool sa...

heeheh tack för ditt stöd tjejen