måndag 25 februari 2008

Vad håller mig egentligen kvar här ???


Chefen stegade med tunga och bestämda steg fram till mig och frågade vad jag väntade på?

Miljoner tankar snurrade runt i min tröga hjärna, vet han om att jag snor kontorsmaterial? Dassrullar? eller annat skit som ligger eller sitter löst i fabriken? Blev lite svettig så jag skruvade på mig och frågade med darr på rösten vad chefen eg menade.

När fan ska jag få ett svar om du tänker jobba utomlands eller inte grytade han med en skrovlig röst som uppenbarligen fått för många whiskey i helgen?!

Han fortsatte på sitt trevliga sätt.

Du har väl för fan inget som håller dig kvar här, jag vet att du bor hos dina föräldrar och jag har aldrig sett några sugmärken på halsen. De närmaste jag sett är en blåtira i ansiktet och de kan iof mycket väl komma från en kvinna men då misstänker jag att de inte är något att stanna för ändå.

Det sjuka är att han hinner säga så sjukt mycket på väldigt kort tid och dessutom verkar allt han säger rimligt, handen på hjärtat är det skrämmande sant!

Lovade att ge honom ett svar nästa vecka, va fan ska jag göra?

Frågan är, har jag eg något som håller mig kvar? Vi pratar ett utlandsjobb i 1år, knappast resten av livet. Räknar kallt med att mina polare är kvar. Förmodligen kommer jag inte märka att jag varit borta ett år ens om jag känner dom rätt... WTD = What to do?
Förresten, bilden är rätt kul

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åk, åk, åk!!! :-D
Det är ju perf läge innan du skaffat lgh som måste hyras ut i andra hand lr nåt, om du ska nånstans.

Dr Cool sa...

Är rätt bekväm av mig, är ändå ett jävla stort steg att både flytta hemifrån vilket iof är på tiden men samtidigt göra de i ett nytt land. Blir svårt att ta hem tvätten till morsan...

Anonym sa...

Men..! Man kan ju inte va bekväm av sig till man fyller 37! :-P
Jag pushar för Australien (det var väl ett alt?). Där finns trevliga tvättomater. :-)

Dr Cool sa...

Australien är ett av alt, ligger oxå närmast vid en flytt

Anonym sa...

GO FOR IT!
:)
Köp en lonely planet så kan det inte gå fel.
Australien är bäst. ;-D

Dr Cool sa...

lonely planet är den boken alla snackar om har jag förstått.

Den staden jag åker till är nog inte med där om de blir Australien som iof ligger närmast.

Dom pratar iaf engelska där och även om jag har IG i engelska så är jag rätt okej tackvare TVn ;)

Anonym sa...

Asså, får du läge så dra. Du kommer fett ångra dig annars, det är fan inte lätt när man blir äldre och har en massa piss som hänger över en.

Jag har flyttat som en dåre de senaste tio åren, både i Sverige och utomlands, och polarna finns fan kvar.

Känns som det är dags att flytta hemifrån för länge sen i alla fall.