måndag 18 februari 2008

Senaste helgmodet från Stureplan

I fre var vi grabbar återigen på något skumt ställe som ägare har valt att kalla "stans bästa krog", vet eg inte vilken stad han syftar på men skulle nog mer säga förortens sämsta kvarta. Efter några öl var kvällen fortfarnde seg, ingen kom igång och alla var överens om glida vidare mot nya mål. Efter en stunds diskussion utanför kom ett gäng som inte alls var intreserad av att dricka öl på krogen utan mer intresserade av att veta vad vi grabbar gick för.

Ingen av oss är brudfixare men vi är dessto bättre på att anväda våra knogar. Det slutade i ett riktigt filmbråk där alla slogs med alla. Var väl som i en gammal westernfilm där dammet rök och alla hejda på. I mitt huvud kändes det som bråket höll på i en timme men i verkligheten hade det gått löjligt fort för ägaren hade sett allt. Han kom genast ut med en hagelbössa och berättade på ett väldigt otrevligt sätt att vi alla är portade på livstid från hans bästa krog i stan.... dessutom var bengen på väg, t.o.m det ljög han om, vilken pajas!

Ingen klagade eller försökte diskutera med honom och hans hagelbössa. Dessutom var de ingen förlust och detta invandrargäng som bråka med oss var rätt snabba med sina rundsparkar, uppenbarligen var nyktra för sånt kan man inte göra efter några öl i kroppen!

När vi samlat ihopa oss visade det sig att jag blödde som fan från käften, när jag spottat ut mitt tjocka blod visade de sig att min ena framtand hade halverats på mitten sexigt nog. Var givetvis inte sugen på att fortsätta kvällen. Oddesen att skaffa tjej är redan dåliga som dom är, behöver inte göra det värre.

Ursäkten till föräldrarna vad nog den sämsta jag någonsin sagt, var full och hävde i mig en öl så fort att jag halvmissade o ölglasets kant hade i hög fart träffat fel på tanden så en "liten" flisa hade gått av.... givetvis trodde inte mina föräldrar på detta men valde att inte pressa mig så de fick veta sanningen. Ibland vill inte föräldrar veta hur jävla eländigt det är, självklart gör vi allt för att dom inte ska veta det heller.

Lör blev en trevligt dag att jaga akut tandläkare, efter mycket om och men lyckades vi få tag i en som kunde laga det på söndagen av alla jävla dagar. Inte mycket att be för men hela lör stannade jag givetvis inne.

Kalaset slutade på 6400kr, en ny halvplasttand på kontot. Har gjort en anmälning så jag förhoppningsvis slipper betala detta....

Rubriken har givetvis inget med min helg eller mitt liv att göra, ville bara se om jag kunde locka till mig några nya läsare för mode verkar vara de alla läser i bloggvärlden. Till er alla som hade hoppats på några modetips ber jag om ursäkt, hade varit kul om ni ger tips på hur en kille ska klä sig för att få upp söta tjejers uppmärksamhet dock ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Förresten, har klickat bort kommentargranskning, vet inte varför den var ibockad men jag hittade den så den är avbockad nu iaf. Inget tas bort! Fritt
land med yttrandefrihet!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------

4 kommentarer:

Anonym sa...

det är det som är så sjukt med att invandrarna dricker inte när de går ut för ofta så letar de efter bråk.
Och då vill de ju förbättra oddsen att vinna.

Sen som vanlig svenne så super man som ett svin för man vill ut och festa.

Borde fan inrätta likadana lagar som de har i Danmark.

Anonym sa...

Varför är invandrar alltid i gäng? Så jävla fega!

Anonym sa...

Jag gillar dina bilder!

Dr Cool sa...

Det är taskiga odds när dom inte är fulla och dessutom fler i antalet.

Tack, jag gillade oxå den senaste bilden!