onsdag 2 januari 2008

Julkräk i trådgården


Då var livet tillbaka som det brukar vara dvs skittrist och grått...

Julhelgen är iof en väldigt speciell högtid i vår släkt, alla samlas och försöker vara på sitt bästa humör ändå tills barnen lagt sig helt utmattade efter allt toklekande med deras nya julprylar. Nästan komiskt att se dessa barnen med uppspärrade ögon som tror att det är en riktig tomte som kommer med alla dessa båda önskade och oönskade julklappar. Ska väl inte kasta sten i glashus för vi alla har naivt suttit där på golvet med stora kattögon med den största famnen som ska fånga den största julklappen.

För egen del fick jag bara dynga, vill inte ens kommentera det för att göra någon upprörd. Ok, brosan satte iof in 1000spänn på mitt pokerkonto vilket gjorde att jag fick dåligt samvete med tanke på vad han fick av mig... Annars handlade mycket snack om just brosan och hur duktig han är för han klarar några KalleAnka tentor nere i Barcelona. Jag har själv varit där så jag vet mycket väl vilka muppar han pluggar med och hur jävla simplelt det är men fine... Dessutom undrar jag varför de går från att heta prov till tenta. Så jävla löjligt, jag vill ha en bra förklaring på det för annars känns det bara som någon "ViktigPetter" försöker göra högskole/Univprov lite finare. Urlöjligt, dessa plugghästar sitter ändå bara och vänder papper efter plugget bakom ett smutsigt skrivbord i en minimal kub som är lika stort som ett utedass.

Något annat som var tröttsamt var att farsa fick för sig att han skulle kompensera för förlorad tid med brosan. Vi män/grabbar har lite svårt att säga vad vi tycker och tänker utan alkohol, vi drack bara några öl när barnen var uppe så det inte skulle bli liv i luckan på morsorna. När dom gått till sängs dukades det genomskinliga flaskorna fram, brosan och jag är flitiga med stor talang när det kommer till att hiva i sig alkohol. Farsan däremot är en typisk gubbe som bara dricker vid firmafester och andra större sammanslagningar som yngre människor spyr galla över. Dum och stolt som han är skulle han givetvis hålla vårt tempo, de andra männen fattade bättre men jag brosan och jag vet ju iaf vart våra gener kommer ifrån, farsan vägrade vika ner sig trots att vi nääääääääääääästan bad honom hehehe.....

Mormors trädgård, dvs farsans svärmor har nog aldrig haft så gödslad trädgård som julafton och tidig juldagen. Han kalvade som en tok, någon förståelse från morsan fanns givetvis inte men när denna ömkligap karl på 187cm, 94kg stod och hängde över mig och brosan tog vi honom till försvar. Tyvärr för döva kvinnoöron, varför förstår dom inte sånt som är kul? Är alla tjejer tråkiga och blir dom mer tråkiga ju äldre de blir ??? Blev riktigt besviken på morsan när farsan bara ville umgås med sina söner, alkohol är ju bästa sättet att bygga brorar och komma varandra nära. Inte ens dagen efter då han låg i fosterställning och skakade visade hon någon sympati. Skrämmande, som sagt, vi vet mycket väl vart våra gener kommer ifrån!!!

Jävla tur att jag tagit mitt körkort för farsan var inte ens nära körskick trots vi inte åkte hem förän den 26e. Morsan visade på bästa sätt hur man INTE vill ha sin fru, herregud vilken bitch hon var för farsan blev så full. Antingen skämdes hon som en hund för att han kräkte ner halva svärföräldrarnas trädgård eller så fick hon väl inte uppmärksamhet på julen alt ett julligg?

Nyår, brosan och jag hade gemensamma planer men hade dåligt samvete för att vi satt farsan i denna kniviga sits och valde att inte låta honom fira ensam med morsan. Hon var fortfarande sur långt in på nyårsafton trots att vi försökte supa ner henne. Så irriterande långsint, har aldrig märkt av det tidigare, eller så är hon inte de mot sina två stackars fyllesöner just för att sånt inte biter på oss!?!

Jul/Nyår slutade iaf gott, vi kom närmare farsan, morsan fick lära sig att komma över sitt beteende och vi alla önskade varandra ett gott nytt år med massor av champange och oliver. Vårt gemensamma nyårslöfte är lite familjärt lamt men att vi ska umgås mer som en familj, tror farsan behöver det oxå. Det finns nog allt lite kärlek där ändå!

Mitt personliga nyårslöfte var knulla mer så jag får runka mindre...

4 kommentarer:

I ett hus i en skog sa...

Hej!
Får jag lov att länka till din blogg?
:-)

Dr Cool sa...

Givetvis snuttan får du det. Berätta lite om dig själv o din blogg

I ett hus i en skog sa...

Tack. :-)
Den är inte mkt för världen, men är bara 2 klick bort om du e nyfiken... ;-P

Dr Cool sa...

Tack själv, kul att någon tycker mitt elände är värt att läsa ;)

Ska checka din blogg