tisdag 29 januari 2008

Spya från 8e våningen

Fredag

En fest morsan tydligen pratat om i flera veckor, hon har t.o.m försökt få hem brosan för denna festen. Självklart hade jag och farsan helt glömt bort detta, hennes besvikelse lät inte att vänta heller om man säger så... hon vet verkligen hur man får jävulen själv att framstå som ett lam! Farsan som ändå måste ställa upp på bästa sätt, särskilt när han vet om att han glömt detta elände. Själv muttrade jag så länge jag kunde, vem fan vill gå på en fest med morsans gamla klasskompisar.

Var inte ens lönt att ta fighten med morsan, hennes genomborrande svarta pupil berättade tydligen att jag inte skulle käfta emot och att jag skulle uppföra mig på bästa sätt som en skolpojke hon ljugit ihopa att jag är! Sjävlklart fick jag inte heller dricka, max 2öl fick jag ta. WTF, hur fan skulle jag klara det på 2öl. Farsan nickade som en knähund mot mig, när morsan vänt sig om visade han pluntan han skulle ha med och gav mig en blink. han visste mkt väl att han var tvungen att dela den med mig! Festen i sig är inget att berätta om, jag och farsan hade ett helvete men morsan var tydligen nöjd och väldigt berusad precis som sina kompisar. Vet inte om de finns något värre än medelåldes kvinnor på fyllan?

Lördag

Givetvis skulle jag överkompensera för gårdagens elände, hamnade på en förfest med blandat folk. Många med bomberjacka som jag trodde var helt ute men dom var jävligt roliga att lyssna på, dom visste exakt varför Sverige var så nere i skiten som de var just nu. Allt var Mona Sahlins fel av någon jävla anledning, vet inte vad hon gjort på sin korta tid el om hon gjort något vidare tidigare men hatet mot henne gick inte att beskriva även om jag mös med i snacket.

Slutade med att jag pissade och spydde ut från balkongen, 8våningen rätt ner på gården. Av någon anledning var min kväll slut sen, rättare sagt jag var inte välkommen i lägenheten längre. Överförfriskad som jag var förstod jag ingenting och en av mina polare suckade och slängde in mig en en taxi. Dagen efter berättade farsan att han lett mig in för jag stod och bankade på grannens hus... Jag är hela kvarterets hjälte, mina föräldrar har de inte lätt. Hade de bara haft mod nog hade de bett mig flytta sen länge!

Att vakna upp i ett instängt rum som bara stinker spya är ingen hit, spannen bredvid sängen var halvfull av spya och ciggfingar. En underbar blandning och jag kände att jag var tvungen att fylla på den direkt...Söndagen blev inte bättre efter det!

Inga kommentarer: