fredag 18 januari 2008

Är jag en kall jävel som saknar empati ?!

Hänt en hemsk olycka på jobb, tackolov är jag inte de minsta inblandad. Fick precis höra att nattskiftet mer eller mindre stått stilla pga olyckan. En man med dålig svenska hade missuppfattat några enkla instruktioner och skadat sig i en maskin. Vet inte exakt vad som hänt men de var illa, inte livshotande men illa nog för att mediagamarna skulle vilja publicera någon smaskig nyhet om företaget som givetvis blivit helt felvinklat! Är nästan säker på att detta kommer tystas ner, ge mannen en fet ekonomisk kompenstation fast de är hans eget fel att han inte lärt sig svenska. Kan inte fatta hur man kan få jobb om man inte kan svenska?!

Har iof aldrig jobbat utomlands men jag är rätt jävla säker på att jag inte fått jobb om jag inte kunnat språket i de landet jag ska jobba i. Särskilt vid ett industrijobb som har många farliga moment under ditt skift som måste göras. Som man bäddar får man ligga är mitt motto, tyvärr resonerar inte skyddsinspektören samma eller va fan han vill kalla sig. Ska bli intressant och se vad som händer med eländet men de skulle inte förvåna om företaget svartmålas för en person gör bort sig pga han inte fattar vad man säger till honom....irriterande! Illa iof av företaget och samhället att inte ha större krav på sina anställda/medborgare!

Till något mer roligt, igår spelade jag en turnering i poker på nätet. Var riktigt många med och jag lyckades bli 4a vilket renderade i 500fucking dollar, så nu jävla är det fest i helgen. Ser jag till Jan som månad blir de knappt plus minus noll. Spelat som en idiot, jävligt dumt att se på porrfilm samtidgt som jag spelar poker. Undra vad proffsen sagt om den strategin?

Nu får jag ut och jobba igen, mest irriterande är att alla går omkring och är lite sorgsna eller försöker iaf visa att de har empati för vad som hänt. Jag känner INGENTING, varför skulle jag? Personen har bara sig själv att skylla och enligt kollegor som visste mer om honom har ingen erfarenhet alls inom industrin. Är jag kall eller har han bara sig själv att skylla?

Nä jag är inte rasist så inga såna jävla kommenterar, varför får man inte ens viska något illa om invandrare i dagens samhälle? Varför är alla så rädda för dom när de är dom som kommer till vårt land! Tröttsamt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag tenderar att hålla med dig, fast du uttrycker det en smula brutalt kanske.. ;-P
Samma som invandrare som ger sig på högskolestudier utan att behärska språket, funkar sisådär... De säger att de förstår, sen när man ska samarbeta så blir det nåt helt annat för de har inte alls förstått... tröttsamt.

Anonym sa...

Ja, det är du. Och det är fett.

Dr Cool sa...

jag är brutal ;)

Dr Cool sa...

Ja de är jag kanske....om de sen är fett eller inte är jag inte rätt person att svara på ?!

Anonym sa...

Invandrare behöver inte lära sig språket, staten fixar ändå jobb, boende, pengar och en ny fin bil till dom

Dr Cool sa...

Enda staten ger mig är ett fint skatteavdrag i lönen på väldigt många tusenlappar. Jag hade oxå önskat en bil ;)

Anonym sa...

Hur fan kan man vilja bo i ett land där man inte kan språket ??? Borde vara sjävlklart

Dr Cool sa...

Håller med, blir så jävla trött att de inte är mer krav på invandrarna. Dom ser bara sina rättigheter, för många av dom är de ett nytt ord de verkligen lärt sig använda!