fredag 25 januari 2008

Vad man inte får säga eller göra i en hiss.....

FY FAN, glömde min MP3 spelare idag när jag skulle ta mig till jobb! Lovar att jag ALDRIG kommer göra det igen, sitta där på pendeltåget och höra alla dessa supermongo prata om saker och ting har fått mig att tappa allt hopp om en vettig värld!

Händelse1
En tjej pratar högt i sin mobil, jag vill träffa mina jävla ungar! Har varit drogfri ett tag nu och jag håller på att spricka om jag inte får träffa dom. Tyst ett tag, samtalet återupptas! Jag skiter i vilka som måste vara med men jag måste få träffa mina barn och utan Mohammed som är en jävla knarkare! Tyst ett tag, sen säger hon högt: - Hatar detta jävla landet, allt kommer bli mycket bättre om jag bara lämnar det! Sen sticker hon av...tackolov!

Händelse2
En lite snorunge sitter och spelar någon form av Gameboy på högsta volym, alla försöker eyebåla hans efterblivna föräldrar som sitter där som fån och låtsas som de regnar vilket de iof gjorde. Allt med ljud ska vara avstängt, hur fan kan man inte fatta hur störigt det är!? SVIN!

Händelse3
En svettig, illaluktande man stapplar fram till mig och bryter på finska att han vill ha lite stålar till att köpa en korv och att jag ser ut som en som har pengar. Jag pengar? Jag borde fråga honom om pengar som jag ser ut på väg till jobb!

Händelse4
Sätter sig en kille i 30-35års åldern bredvid mig fast de finns hur mkt plats som helst i vagnen. Pratar högt och öppet på sin jävla skånska dialekt i sin mobil hur han raggar upp tjejer i 15års åldern på nätet eller hur många pattar han fick se igår i sin webcam. SVIN!

Händelse5
Missar min hållplats för jag inte kommer fram, står ett gäng österkärringar med sina pälsjackor, tokröda läppstift som stinker perfym ner till Bulgarien. När jag sen snällt försöker ursäkta mig fram för jag ska av vänder sig en av dessa 100kg subbor om och säger något på sitt språk som jag givetvis inte förstår men de låter inte trevligt! Svarar snabbt att hon och sina fatfigher vänner ska flytta sig så jag kan komma ut. Då stampar detta östpack mig på foten, självklart hade hon någon tjock tantklack som förmodligen krossade något av mina små ben i foten.

Nästa gång jag glömmer min MP3 spelare kommer jag glädjeligen betala för en taxi! När de kommer till rubriken vill jag helst ha in några kommentarer, kan bli kul som undersökning vad man inte får säga eller göra i en hiss.

Förresten, varför ska alla prata så jävla högt? Vill alla synas på något sätt, handlar de om uppmärksamheten? Eller tror folk att dom är intressanta?

14 kommentarer:

Anonym sa...

fatfighters...? Anar jag en koppling till little britain? :-D
Idag åkte jag hiss med möbler(inte mina), intressant, men vi gjorde inte så mkt, annars tycker jag att man minsann kan få göra precis vad man vill så länge det inte innebär några större olägenheter för andra som nyttjar/kommer nyttja hissen. ;-P

Dr Cool sa...

Kopplingen är rätt, följt de prg sen första start!

Gillar att du inte har några hämningar i en hiss. Själv har jag länge velat se reaktionen om man släppte en fjärt med bra tryck i

Anonym sa...

little britain, woohoo... :-)
(jag har 9 dvd:er med dem...)

Dr Cool sa...

Wohoo, anar jag en koppling till The Simpsons?

Har sjävl Little Britain i min dator, äger pinsamt nog inte ens en DVD.

Anonym sa...

nope, inte simpsons... (he he... dvd:erna är inköpta i bangkok, JÄTTEäkta....)

Dr Cool sa...

Vet att de är mkt kopior i Thailand, kan man köpa allt där? Är det så billigt som alla säger? Hur är tjejerna där borta ;)

Anonym sa...

typ allt ja, men skiftande kvalite förstås. Väldigt billigt, tycker iaf jag, beror på hur bra man kan pruta... he he.. Jag som är relativt dålig betalade kring 25SEK per dvd. Tjejerna, he he, tjejer finns där... :-P

Dr Cool sa...

25spänn för en DVD, vet inte om du är bra på att pruta men de låter jävligt billigt!?

Tjejerna känns minst lika intressant ;-P
Känns som mitt nästa mål är Thailand, ska man resa själv eller med någon resebyrå?

Anonym sa...

SJÄLV!!! (Fast gärna i sällskap av goda vänner, annars myllrar det iofs av resesällskap i hela thailand)Med en lonely planet klarar man sig överallt.... ha ha ha....

Dr Cool sa...

En Lonely planet? WTF is that? En liten Thaislav?

Anonym sa...

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1741043077
Lonely Planet är din vän. :-)
(Fast de som vill kalla sig "riktiga" "hardcore" backpackers säger att det är för mesar. Jag säger att det är smart.)

Dr Cool sa...

hahahahah en bok, nu är jag med.

Själv har jagn knappt varit på Åland ;-P

Fick en kommentar om tjejer i Baltikum, blev lite sugen på att åka dit och kolla om hans kommentar stämmer hehehe

Anonym sa...

tror inte thailand kommer göra dig besviken... :-P
Hellre palmer och thaimat än kolkraftverk och rödbetssoppa, eller?

Dr Cool sa...

hehehe kolkraft är väl billigare ;) Om du vet vad jag menar?