fredag 6 juli 2007

Fredag !!!

Äntligen fredag!
Bästa dan på hela veckan, när man inte jobbar helg.

Vaknade som vanligt i sista min imorse, stressade igenom morgonbestyren och hann precis stämpla in 06.45 på mitt pissjobb. Efter ha stått en stund vid banden, såklart den tyngsta platsen att stå på kommer en megasubba fram till mig o säger:
- Jag ska bara ta ett bloss, de e ok med dom andra så jag går nu.
Jaha, vadå okej med dom andra, de skiter jag fullständigt i din svettiga subba. Hon vet mkt väl hur mkt extra vi andra får jobba när hon ska ta sina jävla "bloss". Hur jävla länge varar ett bloss egentligen? I mina ögon är ett bloss något man snyltar på någons cigg, dvs en dödlig giftinhalation av eländet som dödar så många. Hennes "bloss" tar exakt 14min. Wtf !

När hon kom tillbaka gjorde jag det samma, berättade för mina kära maskinkollegor att jag skulle strypa en bruning, inte alls politiskt korrekt men med tanke på mina kollegors värderingar kan jag inte tänka mig att tar illa upp. Särskilt inte när de anv grövre språk själva.

Väl inne på toa blir man alltid lite småpilsk, sjävlklart hänger där lite vuxenbilder på toan. De känns som ett jävla runkbås, särskilt med en halvtaskig belysning så man ser inte allt piss som stänkt på golvet. Iaf, efter 20min krämande känner jag mig redo att lyfta, såklart när jag drog sista draget med pappet kittlade det till i rumpan o jag kände att de var mer laddning kvar. När det har gått exakt 27min är jobbet klart, tvätta händer är ett måste men, klart som fan är där inte finns någon tvål. De har väl ngn tattare snott med hem under nattskiftet. Dum som jag är råkar jag titta i spegeln, Fy Fan! Inte nog med att jag är ful, sånt får man köpa men jag behöver inte gå omkring med tandkräm i halva ansiktet, 3 jätte gula finnar på hakan och en Stig Helmer frilla som inte ens en mor kan acceptera. Jaja, shit happends.
Ska bli int o se hur resten av dan blir...

Om jag förfläskar vissa speciella ord kanske någon stackare läser hela texten ?

Inga kommentarer: