onsdag 25 juli 2007

En bra grej och en dålig grej...


Gud tittar ner på mig och ser väl mer än gärna att de alltid händer något, tyvärr är det 9/10ggr något negativt som saker. Till min stora förvåning har de även hänt en positiv grej, eg två.

Kom på den andra grejen precis efter jag skrivit rubriken, men de ska även sägas att idag när jag skulle cykla till jobb hade jag grönt ljus vid en korsning, kors i taket! I mitt liv kan ett grön gubbe på en stång göra min dag, hur jävla illa är det då eg ??


Nog om detta positiva imorse, gårkvällen var betydligt värre. Lånade en EU moppe, skulle göra några ärende och min rostiga cykel är inget transportmedel som gör mer nytta än att ta mig till och från jobb när inte busstabellen tillåter annat. De är nackdelen med att jobba skift, bussen in till stan går inte så ofta sommartid vid 0600. Kvällsskiftet är inte bättre heller. Iaf, för att göra historien kort åkte jag fast för fortkörning. 1200kr i böter, tack för den konstabel Bög. Trodde fan inte ens såna regler gällde för EU mopeder dum som jag är. Så fort jag vevat ner rutan tränger sig en konstabel in sitt dassiga ansikte i bilen, han hade någon skabbig ICA perfym som luktade gubbe till Småland.

Konstapel Bög frågade lite skojigt:

-Ååååååååå graaaaaaaaabben, vet du hur foooooooooort du köööööööööörde egeeeeeeeeentligen? Dessutom vifftar han med sin buskiga ögonbryn för att verka ball.

Som en gammal mobbare flög de runt 1000 kommentarer direkt i skallen på mig hur jag skulle kunna sätta detta efterblivna gubbhelvete på plats, men min andra sida av axeln dvs mitt blyga samvete bad mig hålla flabben. Av någon märklig anledning lyssnade jag på detta råd, fick givetvis ändå en bot men de hade säkert blivit värre om jag inte gjort som mitt blyga samvete bad mig göra. Var ju ändå lite skraj att de ev skulle påverka ett framtida körkort. Borde kanske lyssna mer på det? Fuck no!

Dagens höjdpunkt, maskinen ligger nere. Någon del har pajat så maskinen har stått stilla ett tag. Efter ett tags kortspel blev jag småpilsk, vet inte alls varför men jag misstänker alla dessa snuskiga kalendrar som hänger här och där i fabriken. Tillslut kunde jag inte tänka på annat så nu går jag omkring med en fläck eftersagge i mina kalsonger. Blommiga kalsonger dessutom, får hoppas att morsan inte lägger märke till de när hon tvättar. Skulle dock förvåna mig om hon blir förvånad, en kladd i kalsongerna är hon nog van vid att se... Stackare!
För att summera senaste dygnet
- fortkörningsbot på 1200kr
+ grön gubbe
+ maskinen står stilla
Plussidan leder än så länge över minussidan, detta gör mig väldigt nervös......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, har du körkort! ;)

Dr Cool sa...

HeHeHe ja, jag och många andra miffo. Fattar inte det själv...

Anonym sa...

Skriv något nytt, vi väntar!!! Puuuuuuuuuuuuss

Dr Cool sa...

puss....Mmmmmmmmm de bultar..