onsdag 18 juli 2007

Aldrig mer grå Tshirt !!!


Fan oxå!


Idag på jobb hade vi internutbildning, något jag självklart glömt bort. Hade jag vetat det hade jag självklart klätt mig bättre, kammat mig, klämnt någon av finnarna m m. Nu gick jag som vanligt rätt upp från sängen till jobb i någon sunkig grå Tshirt av alla jävla färger man kan ha. Hade inte brytt mig ett skvatt om de var vi industrigubbar, där smälter min ofräscha jobblook in som handen i handsken. Internutbildningen innehöll även sommarjobbare, jag kom i grupp gul. Roliga var att vår handledare var en guling, självklart blev de mängder med kommenterar om de ända tills ekonomi assistenterna kom in, rättare sagt, deras vikarier.

Höll fan på att tappa hakan, vilka pinglor! Vi industriufon satt som barn gör framför Kalle på Julafton och bara stirrade på dessa bombnedslag. Några av dom fnissade, de flesta av dom bara fnös till. Ungefär på samma vis man gör första gången man möter surströmming.

Desperat som jag är skulle jag kunna beskriva alla dessa vikarier men då hade de blivit ganska många mansgriskommentarer kan jag tänka mig, inte för att min nivå är hög men något får jag spara för mig själv nästa gång jag tar en wank....

Av någon jävla anledning gick inte fönsterna öppna i lokalen, klart som fan att jag börjar svettas. De gjorde alla andra i rummet med en kuk mellan benen, dock har idioten nr 1 dvs jag en grå Tshirt. Tog inte lång tid innan jag började se tendes till lökringar, FUCK, blev nervös som fan att någon av dessa kex skulle se detta vilket ledde till att jag började svettas ännu mer. Fy fan vilken ond cirkel det blev, helt plötsligt ska vi göra någon jävla gruppövning mitt i lokalen. Grupp gul, min grupp, skulle göra någon hemsk spontan övning framför alla. Så fort jag hörde detta bad jag till Gud, någon gång måste han höra mig!

Fuck No! Gud och alla dessa stackars fån jag mobbat genom hela grundskolan mår fruktansvärt bra nu när jag står där med min fucking gula grupp framför ett stort sällskap med en grå Tshirt som har svettfläckar både på rygg och under armarna. De onda cirkeln blev knappast bättre, det går tusen tankar genom vad jag ska göra. Va fan finns det eg att göra? Ett alt var att ta av sig tröja, kan liksom inte bli värre. Dock kom jag att tänka på att en svettig, tunn kille med spretigt brösthår som döljer några mastiga finnar inte skulle göra saken bättre. Gav upp, kan tänka mig att jag fått ett charmigt namn av dessa pumor. Ungefär ett namn många fått höra av mig genom alla åren. Jobbiga är att många tjejer glömmer att män svettas mer än kvinnor, aaaaaaaaaaaaaaaaah Fuck, fan inte lönt att försöka förklara sig

Utbildningen slutar med att handledare, dvs gulingen säger att hon ska försöka se till att fönsterna går att öppna till nästa gång. Givetvis tittar hon på mig, liksom alla andra. Knep mig hårt i armen, hoppades på att de var en dröm. Självklart inte! Jaja, som man bäddar får man ligga. Kan tänka mig att de gamla mobbofferna och deras psykologer ler med hela ansiktet nu när det får läsa hur eländigt jag har det!!

Livet suger röv

Inga kommentarer: