fredag 14 september 2007

Nära ögat...

Sjukt trött!

Har precis haft uppföljning på förra utbildningstillfället. Detta kombinerat med nyheter från företaget, fattar iof inte hur fan de kunde kombinera något sånt. Jag är den enda med IQ över 50 på min maskin, i min mening, förmodligen säger ingen emot för lotten blev att jag skulle återberätta vad vi gått igenom vid förra utbildningstillfället. Väldigt fort fick jag konstatera två saker, jag har nog inte en IQ över 50 och jag ska definitivt inte sätta mig i skolbänken igen!


Va fan skulle jag återberätta? Enda jag minns från den utbildning/kurs var massa söta tjejer som hade korta kjolar och mina svettfläckar. Detta i en kombination gjorde att jag skämdes som en hund, att sen kursledare är en feministslyna som inte gör mitt liv lättare gör det ännu mer svårt att koncentrera sig. Iaf, något fick jag återberätta. Stod där och babblade i 10min om skit mellan himmel och jord, inte fan förväntade jag mig några följfrågor av dessa efterblivna gubbar som satt där i sin svettiga arbetsoveraller. Jobbiga var att en man som satt snett i mitt synfält hela tiden satt och tog sig på pungen, vetifan om han hade skabb el något men något måste kliat som fan mellan benen på honom. Helt plötsligt stannade jag upp och såg ut över mina diverse maskinkollegor, hälften var säkert gift med sin kusin och andra halvan hade en snorkråka hängandes utanför näsan utan att ens bry sig om detta. Fy Fan!

Självklart kom de följdfrågor, inte fan kunde jag svara på några av det. Tillslut blev de så uppenbart att jag bara varit där för att titta på dessa söta snäckor som var där med sina korta kjolar. En välbyggd man avbröt eländet för att prata om mer allvarliga saker, det är illa spottade han snabbt ur sig efter denna chocköppning. Allvarliga saker och illa i samma mening låter inte bra, inte alls! Hade jag gjort något? Har någon kommit på att jag tokfifflat med mitt stämpelkort? Länsat godisautomaten? Kopierat matkort? Fan, listan är lång och grov för att lätt sägga mig utanför grinden, utan passerkort tillbaka!

Vår maskin stod som sagt stilla, de kostar miljoner. En rejäll smäll för företaget, särskilt med tanke på att våra maskin drar in mest pengar. Vi kan tydligen inte lev materialet kunde önskar och kräver, så någon order har blivit återdragen eller va fan han sa. Detta betyder att vi måste spara, jag blev såklart skitskraj. Nu får jag gå, har bara varit här några år jämfört med gubbar som mer el mindre vuxit upp här. Fördelen är väl min ålder, de kanske vill behålla oss 80tals taggar för att skrotta de äldre utan framtid? Jag som 22åring mot en halvdöende gubbe på 60bast, vem fan väljer man? Han är säkert död om några år medan jag peakar nu med min spänstiga kropp och min få spretiga hår på bröstet. Med tanke på vår arbetsmiljö här är det ett under att någon blir över 60år, känner själv av sviterna efter bara 3år.

Visade sig att vi inte kommer få någon julbonus eller julklapp. Idag kan jag leva med det, blev skraj när jag återigen blev påmind att jag inte kan koncentrera mig på uppg när de står ett helvete bakom ett bord och babblar massa skräp. Vem har eg inte som högsta dröm efter att sätta på sin lärarinna att nita henne/honom? Hemska är att jag inte vill sluta här när de väl kommer till kritan, jag har fan inget annat. Sparar dessutom pengar till en bil, när jag väl har bil kommer brudarna göra allt för att glida med. Risken är väl att de blir några drinkhoror men de får jag bygga från. Måste börja någonstans, mer troligt är väl en blandning mellan Hyena och en Flodhäst! Ungefär som förra ligget....

Förra helgen jobbade jag, en helg till så har jag jobbat ihopa en intensivkurs så jag äntligen kan få mitt jävla körkort. Brossan har fortfarande inte något, han ska tydligen fiffla till sig något kort nere i Spain. Föreslog att jag oxå skulle åka ner och ta mitt där vilket mina föräldrar bara skrattade bort, tror farsan vet vad som gäller. Han är en slipsnisse så han vet hur man blåser folk och staten på saker och ting. Tyvärr har han inte lärt oss något, han är väl skraj att morsan ska sparka sönder pitten på honom så han inte kan krypa till. Toffel!

Inga kommentarer: