onsdag 5 december 2007

Fördomarna haglade mot denna invandrare

Har varit ett evigt tjat om att jag varit hemma sjuk som en liten stackars hund bland gubbarna på jobb, nästan så jag har lust att hångla med alla nästa gång jag e sjuk för att visa att jag är det och att de smittar värre än Aids. Kanske inte som fan men med min tunga nerborrad i deras äckliga rökfylda halsar kommer de smita, förmodligen inte värt det för dessa gubbar har rökt sen dom var 13år och är idag närmare döden än engelsk mad cow.

De är en ny kille på grannmaskinen som börjat sen ett tag. Han är lite tillbakadragen och säger inte så mycket, hans svenska är iof katastrof vilket gör att han kanske drar sig för att prata. Fabrik är iof bästa arbetsplatsen då för man behöver inte säga ett enda ord om man inte vill under en hel jävla dag, min sociala kompetens har aldrig varit någon höjdare men efter mina år här kan jag knappt hälsa på ett vettigt sätt utan att svära el anv mig av detta sexistiska gubbsnack som går här. För varje år jag jobbar ju mer socialt CP blir jag, snart kommer jag säkert bli socialt handikappad och inte våga gå ut för jag är rädd att folk ska prata med mig. Andra sidan har ingen frivilligt velat prata med mig bortsett från fyllon som önskar en slant till pendeltåget el en kebab på hörnan.

Till saken, denna unge kille är Turk? Alban? Jude? Arab? they all look the same utan att vara taskig, ungefär som vi svennar, baggar och skidderövar ser lika ut. Inget illa om det men så är det! Om inte, vill jag gärna veta vad som skiljer oss till utseendet! Första gången jag såg honom var i gymmet, han är lika tanig som jag, dock lyfter jag lite mer än honom vilket är väldigt viktigt! Han sa att de inte spelar någon roll för han är snabbare på att slå av min käke än vad jag är. När han sade detta uppfattade jag att de var en rätt skojig jargong vi hade och jag gillade det och spann vidare på detta utan någon baktanke. När jag sen såg honom efter min tid hemma hade han odlat skägg, det tar nog en livstid för mig att odla de skägget han fick på 1v. Trodde de var en ball kille så jag sa lite skojigt till honom:

-Har du odlat terroristskägg mannen?

-Va fan vill du svennefitta, passa dig innan jag skär halsen av dig!!!

Fick jag till svar, alla andra stannat upp, nästan så maskinen stannade upp för att invänta vad som skulle hända. Själv stod jag där som ett fån och undra WTF just happend? samtidigt som jag blev rätt skraj för han är säkert kapabel att slå av min käke innan jag hinner smula hans näsben och skulle jag göra det har jag säkert en samling vitrockar utanför mina föräldrars hus dagen efter el ännu värre ett hästhuvud i min säng. Alla på jobb vet att jag är en clown som gör narr av alla, tackolov tar alla det med en nypa salt även om jag menar allt jag säger och jag säger saker som får folk att börja gråta om de vågat visa det. Men denna snubbe fattade tydligen inte det el ville han markera att mitt pajasbeteende är det slut med?

Det blev en låååååång tystnad, belv rätt skraj så bakom en truck fick jag tag i en mejsel fallifall denna tok skulle attackera mig, ser ut som stryk men jag blir inte snyggare med en sne underkäke. Dessutom kände jag att denna kille slog för att skada, han ville inte bara markera med några spruckna ögonbryn.

Tillslut bröts tystnaden.
HAHAHAHAHHAHAHA din svennefitta, jag skojar med dig fattar du väl!?

WTF, skojar med mig, jag stod bakom trucken och var helt inställd på att försvara mitt liv! Vi började snacka och de visade sig att han inte ens var en galning utan hur lugn som helst, enda som skrämde mig sen var att han höll på Djurgården och var med i DFG dvs var snabb med knogarna och gärna slog av folks käkar. Nu har jag iaf träffat en Black Army och en DFG som jag är polare med om de skulle blir något ute i svängen.

SHIT vad jag är fördomsfull....men ärligt, vem hade inte blivit det i samma situation?
Tänk så ofta vi har fel med vad vi tänker och så illa de skulle kunna gå pga det, jag har lärt mig min läxa.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte presentera Black army grabben och DFG killen så får du lite underhållning iaf =)
Och dessutom sparar du dina egna ögonbryn

Dr Cool sa...

HAHHAHAHAHAHAHAHAHHAAH de hade varit en syn....filmat det och lagt upp på Youbube.